I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't please go to http://potatovivi.wordpress.com/ POTATO ViVi: パネルシアター

Redirect

I moved!!! I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't plase go to http://potatovivi.wordpress.com/

2008年6月12日木曜日

パネルシアター


2008.06.12
パネルシアターで食べ物のクイズをしました。子供たちは喜んで遊びました。英語の本‘Bye Bye Bear’で’あいさつ、拍手、いないいないばあ、さよなら’の言葉を習いました。日本語のわらべ歌‘あめあめやんでくれ’を歌いました。傘をさしなが ら踊りました。でんでんむしの歌も歌いました。英語で‘Hokey Pokey’の踊るを踊りました。食事時韓国のはるさめとインドのカレーの作り方を教えてもらいました。お母さんどうしがとても楽しそうに話してしていま した。
Food riddle today. Using board and pictures, the teacher asked the kids questions like "What is square, brown and tastes sweet?" Do you know what it is? The answer is chocolate. The kids had a nice time trying to guess the name of the food shown on the picture. The question that all kids are stuck with is "sour plum". I guess "sour plum" is a very typical Japanese food but not many foreign children takes "sour plum". During lunch time, we exchanged recipes on how to cook a Korean noodle dish called "Chapchi" and Indian curry.

0 件のコメント: