I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't please go to http://potatovivi.wordpress.com/ POTATO ViVi: 秋の落ち葉製作 Autumn Crafts

Redirect

I moved!!! I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't plase go to http://potatovivi.wordpress.com/

2009年11月12日木曜日

秋の落ち葉製作 Autumn Crafts







今日は秋の製作をしました、最近は大分紅葉も進み山がいろんな色でとてもきれいですよね。そんなイメージで製作をしてみました。画用紙に木の幹をプリントした紙を貼って葉っぱは紙の葉っぱと、自分達の手を使いました。指にインクを付けてペタペタすれば不思議と木に紅葉した葉があらわれます、私も見本に作りましたが、子どもの手のほうが小さくてきれいに見えます。木の下に落ち葉も飾って素敵な秋のアートが完成しました、壁にかけれるように紐をつけたので家の中で紅葉が楽しめるのではないでしょうか、みなさんもお子様と一緒にぜひ作ってみてください。来週は新聞紙で遊びたいと思います、侮るなかれ新聞紙。大きな紙で帽子なんかも作ろうかなと思います、みなさんぜひ来てくださいねお待ちしてます。

Autumn is here. If you take a walk in the park, you will see fallen leaves and the leaves are all colored. For crafts today, we printed out a tree trunk and prepared different types of autumn leaves. Using a stamp pad, the kids first imprinted their tiny finger prints on the paper and made tiny leaves. Next, they pasted on the autumn leaves on the tree and also on the ground. Lastly, using markers and crayons to decorate it, the craft was completed. We strung a string through the top of the craft so that it can be hung and decorated at home. Next week, we will be playing with newspapers. Do come and join us.

0 件のコメント: