I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't please go to http://potatovivi.wordpress.com/ POTATO ViVi: フィンガーペイティング Finger Painting

Redirect

I moved!!! I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't plase go to http://potatovivi.wordpress.com/

2009年5月14日木曜日

フィンガーペイティング Finger Painting






フィンガーペイティングをしました。指絵の具を使って好きな色で絵を描きました。最初は人差し指でとんとんと色をつけましたが次第に手の平全体に絵の具をつけて描きました。お花やハートや木やひまわりそしててんとう虫も描きました。にぎやかな作品が沢山できました。筆で書く絵とはまた違った味わいがあります。お母さんも一緒に楽しみました。絵の具は水で洗えば落ちるので気楽にできます。またやりましょう。来週はゲームです。そして27日の水曜日は保育園202号でジャズダンスで遊びます。来てください。

Finger painting today. For today, we used paints and the kids painted pictures using paint brushes and their fingers. Initially the kids used one finger and then as they got more involved, they used their whole hand to paint. As usual, we have story telling in Japanese and English and dancing to English songs. Next week, we will be playing games. What type of games? Come and find out.

0 件のコメント: