I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't please go to http://potatovivi.wordpress.com/ POTATO ViVi: ゲーム Game

Redirect

I moved!!! I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't plase go to http://potatovivi.wordpress.com/

2009年5月21日木曜日

ゲーム Game






今日は沢山の遊びをしました。新聞紙で輪投げとボールを作りました。ボールはかごに投げいれます。
後、的当てもしました、子ども達には輪投げと的当てが人気でした。輪投げは遠いとなかなか入らないので
最終的にはみんな上から落とすという形になりました。的には点数が書いてあるので高い点数になるとみんなから拍手され嬉しそうです。手遊びは日本の「グーチョキパー」と「げんこつ山のたぬきさん」みんなノリノリでした、最後のダンスは、最近ダンスがとても上手になってびっくりです。子どもの吸収力の速さには感心しました。

Today we have a new friend joining us from Hong Kong. Welcome and do continue to join us. Game time today. Target ball throwing use soft felt balls thrown to a soft felt mat, ring toss, and ball toss today. We hand made the ring toss game using newspaper. Also for the ball toss game, we hand made the balls using newspaper and toss it into a small baby bed that we have here. For the ring toss game, the younger kids just walked near the pole and put the newspaper ring over it. Very innovative. The kids also had a nice time singing with finger play to Japanese songs. As usual, we have story time in English and Japanese and singing and dancing to English songs. Next week, we will be going for a stroll to the park if weather permits. Please gather at room 403 at 10. Care to try out jazz dancing with your kid? Come and join us at room 202 on next Wednesday at 10. See you there.

0 件のコメント: