I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't please go to http://potatovivi.wordpress.com/ POTATO ViVi: ペープサートを作りました Puppet Play

Redirect

I moved!!! I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't plase go to http://potatovivi.wordpress.com/

2009年3月12日木曜日

ペープサートを作りました Puppet Play






ペープサートを作りました。取っ手は安全を考えて紙を丸めて使いました。裏と表に思い思いのキャラクターを書いて色を塗りました。アンパンマンやバイキンマンやドキンちゃんやトーマスなどを自由に書きました。そして裏と表を使って短いお話を作ったり、カードのように使ってゲームもしました。本は‘こねこがにゃあ’と‘ハンバーグーチョキパー’と英語の本‘Thomas and the weather'と'Wacky Weekend'を読みました。座っているのは我慢できないぐらい楽しそうでした。最後に15分ぐらい英語の歌にあわせてダンスをしました。元気にはねるのが大好きな子どもたちです。来週は手形足形を採ります。来てください。

お知らせです。15日(日曜日)1時から4時30分まで厚木国際交流平和フェスタ2009があります。場所は厚木市文化会館小ホール、地下展示室です。みんなで行きましょう。

Puppet play today. The kids are each given a blank puppet and the kids drew different types of picture on their puppet. There are Anpanman, Baikinman, Garfield, Thomas amongst others. After the puppets are completed, the kids made up their own stories using their puppets. They seemed to enjoy themselves a lot. As usual, we read some Japanese and English story books and sang and danced to English songs. Next week, we will be doing hand and foot prints. Come and join us.

Note: Atsugi city will be holding an Atsugi Peace International Festival 2009 this Sunday, 15th March. The place will be at Atsugishi Bunka Kaikan from 1:30p.m. to 4:30p.m. Let's go together.

0 件のコメント: