I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't please go to http://potatovivi.wordpress.com/ POTATO ViVi: 児童館は何? Excursion to the Kids Community Center

Redirect

I moved!!! I moved to a new place. Your browser should automatically take you there in 10 seconds. If it doesn't plase go to http://potatovivi.wordpress.com/

2008年7月3日木曜日

児童館は何? Excursion to the Kids Community Center






清水公園と戸室児童館へ探検に行きました。清水公園までみんなで歩きました。アジサイの花やきゅうりの花を見ながらおしゃべりしました。公園でシャボン玉遊びをしましたがうまく子供たちは吹けませんでした。お母さん達が頑張っていっぱいシャボン玉を空に飛ばしました。その後児童館に行き使い方を指導員から教わりました。幼児と保護者同士の交流場として、平日の午前中、児童館を解放しています。平日10時から12時までです。図書室も利用できます。私たちはおままごとをしたり、ピアノを弾いたり、児童館の庭でスペリ台やブランコをしました。帰るのを嫌がり泣く子もいいましたがまた来る事を話して帰ってきました。来週はプール遊び。水着とタオルと着替えを忘れずにお持ちください。7月11日(金)午前11時から多分化ともだちセンターの人たちと一品持ち寄りパティーがあります。待ってます。
児童館午前中利用

Yippee! No rain today. Our excursion is on. Today we have a new friend from India joining us. Potato group is increasing. We gathered at room 403 and left to Shimizu park at 10:30 am. We played bubbles at the park and went to the Tomuro Kids Community Center. Did you know that there is a facility called "Kids Community Center" (jidoukan) in Japan? In Tomuro, the Kids Community Center is open for small kids on every weekday from 10 a.m. to 12 p.m. There are toys there, a small library where you can borrow some children books and also a small park with slides, swing and climbing frames. Mothers with small kids are welcome to use the Kids Community Center in the morning. However, for the Kids Community Center in other area, the opening hours varies. For more information refer to the link below. When it was time to go back, there are kids who wanted to play some more. It was an enjoyable excursion. Next Thursday is pool time. Do remember to bring along a swim suit, towel and extra change of clothing. We will also be having a pot luck party on 11th of July (Friday) from 11 a.m. with Japanese class students and teachers. Do come and join us. We will be waiting.
Atsugi Kids Community Center for Young Kids Information

0 件のコメント: